سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جزئیات دیدار عارف با روحانی



معاون اول دولت اصلاحات در دیدار با روحانی با تاکید بر همکاری با دولت یازدهم گفت: فضای خوبی را که در کشور به وجود آمده پاس بداریم و همه باید تلاش کنیم دولت یازدهم موفق شود تا بتواند مشکلات را کم کند.

  به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا عارف یکی از نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که از ادامه رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کرده بود، امروز شنبه در دیدار با رئیس جمهور منتخب درباره وضعیت کشور و شکل دولت جدید بحث و تبادل نظر کرد.
 
 محمدرضا عارف در تشریح دیدارش با رئیس جمهور منتخب به رفاقت 40 ساله‌اش با دکتر روحانی اشاره کرد و گفت:جلسه امروز جلسه دوستانه‌ای بود و نقطه نظراتم را درباره دولت مطرح کردم و اعلام آمادگی شد در هر زمینه ای که دکتر روحانی تشخیص بدهد هم خودم و هم تیمی که با من همکاری می‌کند به دولت کمک کنیم و ایشان هم از این موضوع استقبال کرد.
 
وی خاطرنشان کرد:در این جلسه مطالبات مردم مورد بررسی قرار گرفت و مروری هم بر وضعیت کشور شد.
 
معاون اول دولت اصلاحات در این دیدار که در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام شد، بار دیگر پیروزی وی در انتخابات 24 خرداد را تبریک گفت و برای روحانی و دولت یازدهم آرزوی موفقیت کرد.
 
عارف در این دیدار با تاکید بر همکاری با دولت یازدهم گفت: فضای خوبی را که در کشور به وجود آمده پاس بداریم و همه باید تلاش کنیم دولت یازدهم موفق شود تا بتواند مشکلات را کم کند.
 
روحانی نیز با تشکر و تقدیر از عارف برای وی آرزوی موفقیت کرد.



کلمات کلیدی :

حسن روحانی، باعث هجوم گردشگران به ایران می شود؟



دیلی تلگراف نوشت: مجریان برگزاری تورهای گردشگری امیدوار که انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران مردم بریتانیا را به سفر به این کشور زیبا ترغیب کند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، آژانس های توریستی در بریتانیا اظهار امیدواری کرده اند که انتخاب حسن روحانی میانه رو به عنوان رئیس جمهور منجر به بازگشت و احیای گردشگری ایران و البته لغو ممنوعیت سفر به ایران توسط وزارت خارجه انگلیس می شود.

شرکت هایی از جمله وایلد فرانتیرز و ورود اکسپدیشنس که تورهای گردگشری به مقصد ایران برگزار می کنند بر این باورند که روحانی می خواهد رابطه ی ایران با غرب را بهبود ببخشد.

آنها امیدوارند که این انتخاب باعث ایجاد جرقه هایی برای افزایش سفر به این کشور شود.

جیسن بلبالی مدیر شرکت وایلد فرانتیز می گوید: اکثر مردم خواهان اصلاحات هستند.

وی افزود: هنوز اول راه است و ما نمی دانیم که این مرد چگونه خواهد بود اما امیداوریم که موجب ایجاد فضایی مناسب برای توریست ها در ایران شود.

بلبالی ادامه داد: اکنون وضعیت خیلی آرامتر است اما بی انصافی است که وزارت خارجه انگلیس توصیه می کند که به هیچ نقطه از اینران سفر نکنید.

وی بیان داشت: ما در حال مذاکره با وزارت خارجه برای لغو ممنوعیت سفر به ایران هستیم.

گردن استیر مدیر شرکت ورد اکپسپدیشن می گوید: تمام کسانی که به ایران سفر کرده اند از شدت استقبال و رفتار دوستانه مردم این کشور شوکه شده اند. البته ناگفته نماند که این کشور به طرز غیرقابل باوری زیبا است.



کلمات کلیدی :

ایران با انتخاب روحانی به جهان پیام جدیدی داد



یک روزنامه چاپ ترکیه در تحلیلی نوشت: با انتخاب روحانی در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران، بروز تحولات در سیاست خارجی این کشور دور از انتظار نیست.
 
به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه استار - چاپ ترکیه در تحلیلی با عنوان "وضعیت جدید ایران در دوران ریاست جمهوری روحانی "با اشاره به آغاز دوران جدید در ایران با انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس‌جمهور جدید ایران نوشت: با توجه به این که روحانی در گذشته دبیر شورای امنیت ملی ایران بوده، چند زبان خارجی می‌داند و حقوقدان است در واقع با انتخاب وی به عنوان رییس‌جمهور ایران می‌خواهد به جهان پیام جدیدی دهد.
 
به نوشته این روزنامه، پیروزی روحانی در انتخابات نشان دهنده این است که ایران می‌خواهد در حوزه سیاست خارجی‌اش تغییراتی ایجاد کند.
 
این روزنامه ترکی در ادامه تحلیلش آورد: روحانی به دلیل تجربه‌ای که در گذشته با حضور در مذاکرات هسته‌یی داشته معروف به شیخ دیپلمات است و به همین دلیل می‌تواند بر روند موضوع هسته یی ایران در شرایط کنونی تاثیر گذار باشد.
 
این روزنامه در بخش دیگری از این تحلیل نوشت: هم‌چنین روحانی بر خلاف رییسان‌جمهور ایران به قومیت‌های کشور نگاه ویژه‌ای داشته و خواستار حل مشکلات آن‌ها است. در این راستا اظهارات روحانی مبنی بر حل مشکل دریاچه ارومیه معنای خاصی به همراه دارد و می‌توان به حل دغدغه‌های قومیت‌ها در دوران روحانی امیدوار بود.



کلمات کلیدی :

تماس تلفنی عبدالله گل با حسن روحانی

رییس جمهوری ترکیه عصر دوشنبه در گفت وگوی تلفنی با رییس جمهوری منتخب ملت ایرانْ خواستار توسعه هرچه بیشتر روابط و همکاری های دو کشور شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رئیس‌جمهور منتخب،‌ عبدالله گل رییس جمهوری ترکیه با ابراز خرسندی از مواضع و دیدگاه های دکتر حسن روحانی، از جانب خود و ملت ترکیه انتخاب وی به عنوان رییس جمهوری منتخب ملت ایران را تبریک گفت و برای دولت آینده ایران آرزوی موفقیت کرد.
 
بر پایه این گزارش،‌ عبدالله گل با بیان اینکه " برنامه های تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ایران را با دقت پیگیری می کرده است"ْ ، گفت که جذب همه قشرهای ملت ایران ازجمله جوانان ، روشنفکران و زنان به برنامه ها و دیدگاه های جنابعالی تصویری بسیار خوب از شخصیت شما ترسیم کرده و برای ما بسیار حائز اهمیت است.
 
وی ابراز امیدواری کرد که بتواند با رییس جمهوری منتخب ملت ایران در زمان برگزاری اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار و گفت وگو کند.
 
دکتر روحانی نیز با تشکر از تماس تلفنی عبدالله گل و پیام تبریک وی ابراز اطمینان کرد که با تدبیر دولت ترکیه مسائل جاری این کشوربه سامان برسد و افزود: تحریکات خارجی در مسائل داخلی ترکیه قابل قبول نیست.
 
رییس جمهوری منتخب ملت ایران گفت: بی تردید تعمیق روابط و همکارهای دو کشور در حل و فصل مسایل منطقه و بازگرداندن آرامش و ثبات به منطقه بسیار تاثیر گذار خواهد بود.



کلمات کلیدی :

پاسخ حسن روحانی به ولادیمیر پوتین

رئیس جمهور منتخب ملت ایران خطاب به رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه دولت من منادی صلح و دوستی برای همه ملت های جهان است گفت: دولت جدید ایران با تکیه بر تمدن دیرپا و پویای ایرانی و فرهنگ غنی اسلامی تلاش خواهد کرد تا از طریق تفاهم ، ایجاد اعتماد و احترام متقابل روابط با کشورهای جهان را گسترش داده و تقویت کند.

به گزارش امور رسانه ای دفتر رئیس جمهوری منتخب، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری منتخب ملت ایران در پاسخ به پیام تبریک ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری فدراسیون روسیه، تاکید کرده است: دولت من منادی صلح و دوستی برای همه ملت های جهان است و برای تحقق این هدف از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

به گزارش دفتر امور رسانه ای دفتر رئیس جمهوری منتخب، دکتر روحانی در این پیام تصریح کرده است: دولت جدید ایران با تکیه بر تمدن دیرپا و پویایی ایرانی و فرهنگ غنی اسلامی تلاش خواهد کرد تا از طریق تفاهم ، ایجاد اعتماد و احترام متقابل روابط با کشورهای جهان را گسترش داده و تقویت کند.

رئیس جمهوری منتخب ملت ایران با تشکر از پیام تبریک رئیس جمهوری روسیه اظهار امیدواری کرده است که روابط تاریخی و همکاری دو کشور در همه زمینه ها گسترش یابد.

روحانی خاطرنشان کرده است که روابط با روسیه به عنوان یک کشور بزرگ و همسایه در سیاست خارجی ایران دارای جایگاه ویژه ای است و در دولت یازدهم از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

رئیس جمهوری منتخب همچنین در پاسخ به پیام تبریک سرژ سرکیسیان رئیس جمهوری ارمنستان با بیان اینکه از طریق تفاهم، ایجاد اعتماد و احترام متقابل روابط با ارمنستان را گسترش خواهیم داد، اظهارامیدواری کرده است که تلاش های دو طرف موجب ارتقای روابط در تمامی عرصه ها شود.

روحانی در پاسخ به پیام تبریک باقرعزت بگوویچ رئیس جمهوری بوسنی و هرزه گوین هم اظهارداشته است که روابط با جمهوری بوسنی و هرزه گوین از بدو تاسیس با اعتماد عمیق دوجانبه دولتی و مردمی همراه بوده و آینده ای پایدار خواهد داشت و بر اراده  دولت یازدهم برای تحکیم و گسترش هرچه بیشتر این روابط تاکید می کنم.




کلمات کلیدی :
<      1   2