سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایران با انتخاب روحانی به جهان پیام جدیدی داد



یک روزنامه چاپ ترکیه در تحلیلی نوشت: با انتخاب روحانی در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران، بروز تحولات در سیاست خارجی این کشور دور از انتظار نیست.
 
به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه استار - چاپ ترکیه در تحلیلی با عنوان "وضعیت جدید ایران در دوران ریاست جمهوری روحانی "با اشاره به آغاز دوران جدید در ایران با انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس‌جمهور جدید ایران نوشت: با توجه به این که روحانی در گذشته دبیر شورای امنیت ملی ایران بوده، چند زبان خارجی می‌داند و حقوقدان است در واقع با انتخاب وی به عنوان رییس‌جمهور ایران می‌خواهد به جهان پیام جدیدی دهد.
 
به نوشته این روزنامه، پیروزی روحانی در انتخابات نشان دهنده این است که ایران می‌خواهد در حوزه سیاست خارجی‌اش تغییراتی ایجاد کند.
 
این روزنامه ترکی در ادامه تحلیلش آورد: روحانی به دلیل تجربه‌ای که در گذشته با حضور در مذاکرات هسته‌یی داشته معروف به شیخ دیپلمات است و به همین دلیل می‌تواند بر روند موضوع هسته یی ایران در شرایط کنونی تاثیر گذار باشد.
 
این روزنامه در بخش دیگری از این تحلیل نوشت: هم‌چنین روحانی بر خلاف رییسان‌جمهور ایران به قومیت‌های کشور نگاه ویژه‌ای داشته و خواستار حل مشکلات آن‌ها است. در این راستا اظهارات روحانی مبنی بر حل مشکل دریاچه ارومیه معنای خاصی به همراه دارد و می‌توان به حل دغدغه‌های قومیت‌ها در دوران روحانی امیدوار بود.



کلمات کلیدی :